تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خطیب فرهنگ | درباره مرحوم فخرالدین حجازی سیاست‌ورزی در پس پرده آکادمیا گردهمایی رؤسای ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، در مشهد برگزار شد + فیلم توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد
سرخط خبرها

بازدید بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی از بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر در نوروز ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۲۱۰۹۱
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
بازدید بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی از بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر در نوروز ۱۴۰۳
طرح آرامش بهاری ۱۴۰۳ با غرفه‌های متنوع فرهنگی، قرآنی و اجتماعی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه‌شاندیز به مدت ۱۵ روز درحالی اجرا شد که در طول این ایام بیش از ۱۳۰ هزار زائر داخلی و خارجی به این بقعه متبرکه مشرف شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمانی ایام نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان تقارن نیکوی بهار طبیعت و بهار قرآن را به دنبال داشت و به همین مناسبت در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) شهرستان طرقبه‌شاندیز که هرساله در این ایام میزبان جمع کثیری از زائران ایرانی و خارجی است، علاوه بر اجرای طرح آرامش بهاری با برپایی غرفه‌های متنوع ویژه نوروز، طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان با برنامه‌های ویژه  قرآنی و فرهنگی نیز اجرا شد.

 بیش از یک هزار روزه‌دار مهمان سفره‌های افطاری ساده بقعه متبرکه

 رئیس اداره اوقاف طرقبه‌شاندیز در تشریح اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع)، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان هم‌زمان شده است، جمع کثیری از زائران از نقاط مختلف کشور به مشهدالرضا مشرف و بعد از آن هم به زیارت بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) مشرف می‌شدند. ما برنامه‌هایی در ۲ بخش تدارک دیده بودیم که اجرا شدند.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری با غرفه‌های متنوع و با محتوای عالی اجرا و به پایان رسید و ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان نیز با برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی در حال اجراست.

وی با اشاره به استفاده از موضوعات روز در طرح آرامش بهاری بیان کرد: موضوعات «عفاف و حجاب»، «فرزند‌آوری» و «جهاد تبیین» از جمله این موارد بود. در کنار مناسبت عید نوروز لازم بود یک فضای متنوع و شاد نیز داشته باشیم و همچنین موضوع ماه مبارک رمضان که ضروری بود برنامه‌های قرآنی پررنگ باشد و با این اهداف طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای نیت موقوفات ویژه ماه مبارک رمضان، برپایی سفره‌های افطاری ساده و برنامه‌های ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ویژه برنامه‌هایی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) برگزار شد و در صدر این برنامه‌ها، برپایی سفره‌های افطاری ساده بود که به طور میانگین هر شب بیش از یک هزار نفر روزه‌دار در این بقعه متبرکه مهمان سفره‌های افطاری ساده بودند.

اجرای برنامه قرآنی ویژه نوجوانان در موقوفه قرآنی شهدای شهر شاندیز 

رئیس اداره اوقاف طرقبه‌شاندیز با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان هر شب جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم در این بقعه متبرکه با حضور زائران و مجاوران برگزار شده است، تاکید کرد: ویژه برنامه‌های قرآنی مخصوص کودکان و نوجوانان نیز با اهدای جوایز هر شب در طول ماه مبارک رمضان اجرا شد.

وی افزود: در شب‌های قدر نیز شاهد حضور بی‌شمار زائران و مجاوران در این بقعه متبرکه بودیم و در پایان مراسم نیز توزیع غذای گرم در وعده سحری بین زائران و مجاوران صورت گرفت.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به موقوفات با نیت افطاری در شهرستان طرقبه‌شاندیز بیان کرد: به تناسب موقوفاتی که در شهرستان با این نیت است قبل از ماه مبارک رمضان عوائد مربوط به آن جمع‌آوری شده و با توجه به محله و شرایط آن موقوفه تقسیم شده و از آن جمله می‌توان به موقوفات روستای دهبار و جاغرق اشاره کرد که برپایی سفره‌های افطاری ساده را نیز همراه داشته است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی، اظهار کرد: محافل انس با قرآن کریم همراه با برنامه‌های قرآنی در بقعه متبرکه و چند مسجد شهر‌های طرقبه‌شاندیز اجرا شدند و در دارالقرآن اوقاف طرقبه نیز هر روز برنامه جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان نیز برگزار شد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه افزود: ویژه برنامه قرآنی برای نوجوانان هم در موقوفه قرآنی شهدای شهر شاندیز داشتیم که حدود ۳۰۰ نوجوان به اجرای برنامه‌های قرآنی به صورت عمومی و تخصصی پرداختند که این برنامه‌ها با برپایی سفره‌های افطاری ساده و اهدای جوایز نیز همراه بود.

بهره‌مندی بیش از ۳۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از غرفه‌های آرامش بهاری

مدیر مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) طرقبه‌شاندیز  نیز با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۳ در این بقعه متبرکه بیان کرد: این طرح به مدت ۱۵ روز در این بقعه متبرکه اجرا شد.

حجت الاسلام سید حمزه روحانی با اشاره به بهره‌مندی زائران و مجاوران از غرفه‌های طرح آرامش بهاری بقعه متبرکه، اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر از زائران ایرانی و خارجی از برنامه‌های غرفه‌های طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام روحانی، تصریح کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳ و اجرای طرح آرامش بهاری در این بقعه متبرکه بیش از ۱۳۰ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی از سراسر ایران و جهان به این بقعه متبرکه مشرف شده‌اند که در این میان بیش از ۱۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

مدیر مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری ۱۲ غرفه متنوع  فعالیت داشتند، گفت: این غرفه‌ها با موضوعات و ارائه محتوا در زمینه پاسخگویی به مسائل شرعی، وقف، مشاوره خانواده شامل تربیت فرزند، همسرداری و ازدواج، غرفه ویژه نوجوانان شامل اجرای مسابقات آموزشی، تربیتی، احکام، اعتقادات، تست هوش و ریاضی، غرفه مخصوص کودکان با نقاشی در مضامین مذهبی، بیان داستان‌های اخلاقی و اعتقادی و  عروسک‌گردانی همراه بود.

فعالیت ۱۶ مبلغ روحانی و فعال فرهنگی در طرح آرامش بهاری بقعه متبرکه

حجت الاسلام روحانی با اشاره به برپایی سایر غرفه‌های متنوع، تصریح کرد: در غرفه هنر، متن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با محتوای اذکار، آیات قرآن و اسامی اهل بیت (ع) به صورت بسیار زیبا و هنرمندانه خطاطی می‌شد و با حق‌الزحمه ۱۰۰ صلوات به زائر هدیه می‌شد.

وی توضیح داد: در غرفه «زندگی بر مدار قرآن» بنا بر انتخاب مخاطب، آیات کلیدی، دغدغه‌ها و گرفتاری‌های اجتماعی را انتخاب و با هدفون گوش می‌کردند و مبلّغ توضیحات کامل و تفسیر را بیان می‌کرد در واقع نمایشگاهی تصویری از سوره مبارکه واقعه و مفاهیم قرآن کریم به مخاطب منتقل می‌شد.

مدیر مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع)، تاکید کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) و نیاز مبرم جامعه به این امر مهم، خیمه معرفتی اختصاصی «فرزندآوری» بر پا شد و در این غرفه تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری، بیان حکم شرعی و آسیب‌های سقط جنین و اهدای هدایای متبرک به خانواده‌های خوش‌فرزند از جمله برنامه‌های متنوع بود. با توجه به وجود مربیان متخصص و دلسوز، این غرفه مورد رضایت و استقبال جمع کثیری از زائران بقعه متبرکه قرار گرفت.

 استقبال پرشور زائران از غرفه‌های سینما، فرزندآوری، نوجوانان و تیر‌اندازی

وی بیان کرد: از دیگر غرفه‌های طرح آرامش بهاری، غرفه تیراندازی، بازی و سرگرمی بود که در این غرفه مربی به وسیله دارت و دیگر بازی‌ها با نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها ارتباط مستقیم می‌گرفت و درباره مسائل اخلاقی و اعتقادی گفتگو می‌کرد. در غرفه سینما نیز قسمت‌های جذاب فیلم‌های انقلابی، مذهبی، سیره شهدا و انیمیشن‌های پیامبران الهی پخش می‌شد و در غرفه جوایز، با کارت‌های امتیازی که مربیان به مخاطبین داده و بنا بر امتیازی که جمع کرده بودند، جوایز فرهنگی اهدا می‌شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ مبلّغ روحانی و فعال فرهنگی در طرح آرامش بهاری، تاکید کرد: غرفه‌های سینما، فرزندآوری، نوجوانان و کودکان و تیراندازی غرفه‌هایی بودند که مورد استقبال بیشتری از طرف زائران و مجاوران قرار گرفت.

تشرف شیعیان کشور‌های خارجی به بقعه متبرکه

حامد فهیمی، مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع)، با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به زائران و مجاوران در ایام اجرای طرح آرامش بهاری ۱۴۰۳ در این بقعه متبرکه اظهار کرد: علاوه بر برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و قرآنی، ایستگاه خدمات کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر شهرستان با محوریت آموزشی و ارائه خدمات پزشکی و سلامت به زائران نوروزی نیز برپا بود.

وی تصریح کرد: استقرار ایستگاه راهنمای زائر، اقامه نماز جماعت و برپایی ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی چای و شربت از زائران و مجاوران بعد از افطار در صحن بقعه متبرکه از دیگر خدمات رفاهی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ و طرح آرامش بهاری در این بقعه متبرکه بود.

فهیمی با اشاره به تشرف چشمگیر زائران ایرانی و خارجی به بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع)، افزود: علاوه بر تشرف زائران ایرانی از سراسر کشور، ما در این ایام شاهد تشرف زائران از ۲۷ کشور مختلف جهان بوده و همچنین پذیرای خیل عظیم زائران از شیعیان کشورهای پاکستان، عربستان، امارات، بحرین، لبنان، سوریه، عراق و استرالیا بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اجرای طرح آرامش بهاری و هم‌زمانی آن با ضیافت الهی، این بقعه متبرکه از ابتدای ماه مبارک رمضان هرشب میزبان و پذیرای زائران و مجاوران عزیز با سفره‌های افطاری ساده نیز بود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->